Żółta barwa światłowodów DRL – Jak naprawić? 4 sposoby na żółte światłowody DRL

żółta barwa światłowodów DRL

Światła do jazdy dziennej są standardem w nowoczesnych samochodach. Zużywają bardzo mało energii i w większości przypadków włączają się w momencie uruchomienia silnika. Wykluczają więc konieczność pamiętania o włączeniu świateł. Poza wygodą i oszczędnościami energii, światła do jazdy dziennej w popularnej w droższych samochodach formie – światłowodach DRL – dodają pojazdowi klasy i charakteru. Dopóki się nie popsują i nie nabiorą żółtej barwy. Taka zmiana barwy to najpowszechniejsza usterka światłowodów DRL, która szczególnie często dotyka samochody Audi bądź BMW. Z czego wynika ten problem? Jak sobie z nim poradzić? Czytaj dalej, a dowiesz się:

  • Dlaczego światłowód DRL zmienia barwę na żółtą?
  • Jak naprawić żółtą barwę światłowodu DRL i ile to kosztuje?

Dlaczego światłowód DRL zmienia barwę na żółtą?

Ponieważ światłowód otrzymuje zbyt wysokie napięcie. Jak to się dzieje? Kiedy światła do jazdy dziennej są jedynym oświetleniem drogi, to dociera do nich woltaż, do którego nie są dostosowane. Po kilkunastu (maksymalnie kilkudziesięciu) miesiącach przyjmowania takiego napięcia – światłowody się wypalają, co objawia się żółtą barwą.

 

dlaczego światłowód DRL zmienia barwę

 

Idźmy dalej – dlaczego światłowody dostają za duży woltaż? Przecież wystarczyłoby go obniżyć bądź dostosować do odpowiedniego poziomu i problemu żółtych światłowodów DRL by nie było. Ciężko zrozumieć w tej kwestii producentów, u których problem ten występuje w każdym modelu z zastosowanymi światłowodami. Musimy pogodzić się z tym, że tak to już zostało zaprojektowane i pozostało nam regularnie naprawiać ten problem. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz  4 sposoby na naprawę żółtych światłowodów DRL.

Jak naprawić żółtą barwę światłowodu DRL i ile to kosztuje?

  1. Gwarancja

Mowa oczywiście o gwarancji producenta. Skontaktuj się z salonem i opowiedz im o Twoim problemie. Rozpoczniesz w ten sposób procedurę gwarancyjną. W przypadku napraw gwarancyjnych, serwis wymieni Ci cały reflektor na nowy. Cały proces potrwa od kilku dni do nawet kilku tygodni. Czas realizacji wymiany reflektora zależy od dyspozycyjności danego serwisu.

Masz gwarancję od sprzedawcy np. komisu? W takim razie dokładnie zapoznaj się z jej treścią oraz sprawdź obszary, które wchodzą w zakres napraw gwarancyjnych. Niestety, gwarancje komisów najczęściej mają dokładnie wyznaczone obszary obejmujące niepsujące się elementy. Lecz zawsze warto spróbować – zapoznaj się z kolejnymi sposobami i dowiedz się, ile oszczędzisz, korzystając z naprawy gwarancyjnej.

  1. Regeneracja reflektorów

Przed przejściem do szczegółowych metod, warto pochylić się nad nieco ogólniejszym podejściem do problemu żółtych światłowodów DRL. Chciałbyś pozbyć się problemu w kilka dni bez szukania przyczyny i rozwiązań? W takim razie skorzystaj z naszej kompleksowej usługi regeneracji reflektorów. Jak to wygląda w praktyce? Kontaktujesz się z nami. Omawiamy problem oraz ustalamy dogodny termin realizacji usługi. Wysyłasz nam paczkę z reflektorami ze zżółkniętymi DRL-ami. Kilka dni później otrzymujesz paczkę z reflektorami, które wyglądają i świecą jak nowe. Przejrzyj nasze realizacje i sam się przekonaj! Zapraszamy!

  1. Wymiana modułu DRL

Moduł DRL, popularnie zwany jeżem, to element dostarczający napięcie do światłowodu DRL. Zbyt wysoki woltaż (do którego światłowód nie jest dostosowany) przepływający przez moduł  sprawia, że piny modułu ulegają zniszczeniu. „Starte” piny nie są w stanie odpowiednio przekazać napięcia do światłowodu i stąd jego żółta barwa. Jeśli więc po wyjęciu modułu DRL zauważysz, że piny są „wytarte”, to rozpocznij naprawę żółtych światłowodów DRL od wymiany modułu. Jak wymienić moduł DRL? To kwestia mocno indywidualna. Każdy producent nieco inaczej zaplanował dostęp do modułu. Uniwersalny sposób – wpisz w przeglądarkę „model samochodu jak wymienić moduł DRL”, a z pewnością znajdziesz film instruktażowy dla Twojego pojazdu. Ile kosztuje moduł DRL? Dobrej klasy moduł to wydatek około 150-300 złotych.

  1. Wymiana światłowodu DRL

Wymiana modułu DRL nie pomogła? Kolejnym elementem powodującym problem może być sam światłowód DRL. Kliknij link – zapoznaj się z naszą ofertą światłowodów i sprawdź, ile będzie kosztował nowy światłowód DRL do Twojego samochodu. Wymiana światłowodu DRL wymaga posiadania odpowiednich narzędzi. Wykonanie takiej operacji z wykorzystaniem „domowych sposobów” jest gwarancją uszkodzenia reflektora. Nie ryzykuj straty kilku (nastu) tysięcy złotych i wróć do sposobu numer 2.

 

W razie gdyby to nie światłowód DRL, a Xenon zmienił Ci barwę – zapoznaj się z naszym wpisem:

Xenon świeci na różowo/czerwono/żółto/fioletowo/pomarańczowo – dlaczego i jak naprawić ksenony?

 

Zapraszamy!