Już od 6 lat regenerujemy dla Was reflektory i staramy się na wszelkie możliwe sposoby sprawiać, żeby ten zabieg zyskiwał na popularności. Nie jest to żadna nowatorska, innowacyjna metoda naprawy i w internecie słychać o niej już od wielu ładnych lat. Mimo to wciąż nie brakuje źródeł przedstawiających kompletnie nieprawdziwe informacje oraz osób, które później je powielają wszędzie, gdzie tylko się da. Bardzo prawdopodobne, że już zdążyłeś natknąć się na wiele bzdur dotyczących regeneracji lamp. Jeśli czytałeś w sieci o tym zabiegu, to z pewnością wśród niżej wypisanych mitów znajdziesz coś znajomego. W artykule przedstawimy Ci 5 najczęściej powielanych mitów na temat regeneracji. Zapoznaj się z nimi, a uodpornisz się na powtarzane głupoty i przekonasz się, że zdecydowanie warto rozważyć renowację reflektorów jako sposób na naprawę oświetlenia. Zapraszamy!
MIT 1 – Regeneracja lamp daje słabe i chwilowe efekty, więc nie warto tracić na nią czasu i pieniędzy
To jeden z tych mitów, które nigdy nie znikną. W sieci zawsze znajdzie się ktoś, kto uważa, że regeneracja jest bez sensu, bo jego lampy po 3 miesiącach od zabiegu wyglądają gorzej, niż przed jego wykonaniem. I to wcale nie musi być kłamstwo. W internecie nie brakuje przypadków osób, które mają rozbudowaną dokumentację zdjęciową i wprost ostrzegają przed zlecaniem regeneracji danej firmie. Warto dzielić się takimi doświadczeniami – to jedyny sposób, żeby ustrzec innych kierowców przed marnowaniem pieniędzy. Ale nie ma żadnego sensu powtarzanie tego, że nie warto robić regeneracji, bo u mnie nic to nie dało i jest jeszcze gorzej. W takim wypadku problemem nie jest sama naprawa, tylko jej wykonawca.
Niestety na rynku nie brakuje firm, które chwalą się, że wykonują profesjonalną regenerację lamp, a w praktyce stosują tanie metody z filmików obejrzanych w internecie i uczą się na reflektorach klientów. Jeśli natniesz się na taką firmę, to bardzo prawdopodobne jest to, że efekty regeneracji znikną w mgnieniu oka i lampa będzie działać znacznie gorzej niż przed wykonaniem zabiegu. W takich firmach obowiązuje zazwyczaj gwarancja do bramy i się nie znamy, więc nie masz co liczyć na naprawę problemu. To wszystko nie sprawia jednak, że regeneracja reflektorów jest bez sensu. Musisz jedynie pamiętać, żeby wybrać fachową firmę – wtedy nie będziesz musiał obawiać się o efekty i ich trwałość.
Fakt jest taki, że profesjonalna wykonana regeneracja sprawia, że reflektor działa i wygląda jak nowy. W sekcji Nasze Realizacje znajdziesz mnóstwo przykładów udowadniających to, że w Vroomer zapewniamy najwyższą jakość usług i wyjątkowe rezultaty. Dzięki naszemu kompleksowemu i starannemu podejściu możesz mieć pewność, że efekty utrzymają się przez lata. Dbamy o właściwe zabezpieczenia klosza reflektora, dzięki czemu masz spokój z oświetleniem przez kolejne lata. Kliknij link powyżej i sprawdź sam!
MIT 2 – Regeneracji reflektorów nie trzeba zlecać profesjonalnej firmie, bo przecież można to wszystko zrobić samodzielnie w domu
Regeneracja lamp to rozbudowany zabieg, który obejmuje zadbanie o każdy element reflektora. Z większością części faktycznie jesteś w stanie coś podziałać w domowych warunkach. Klosz, obudowa i inne podstawowe rzeczy to komponenty, z którymi być może sobie poradzisz. Przeczytasz trochę artykułów, pooglądasz trochę filmów, kupisz odpowiednie narzędzia i środki i sam ogarniesz temat. W międzyczasie stracisz kilkanaście godzin czasu, mnóstwo nerwów i narazisz lampę na kompletne zniszczenie, bo niejeden domowy myk prowadzi przede wszystkim do problemów, ale w gruncie rzeczy – jesteś w stanie poradzić sobie sam. Zakładając, że po drodze nie wydarzy się nic złego, to może uda Ci się nawet trochę zaoszczędzić w ramach takiego majsterkowania. Ale niestety musimy Cię zmartwić – cały ten wysiłek nic Ci nie da, jeśli elementem powodującym problem jest odbłyśnik. A zazwyczaj tak to właśnie wygląda.
Odbłyśnik to komponent odpowiadający za odbijanie światła generowanego przez żarówkę. Niestety po kilku latach użytkowania matowieje i w ramach tego nie spełnia swojego zadania na należytym poziomie. Wtedy możesz mieć nawet najlepiej wypolerowany klosz i nową żarówkę – oświetlenie, tak czy siak, nie zapewni Ci satysfakcjonującej widoczności. I niestety sam nie jesteś w stanie tego naprawić. Przywrócenie odbłyśnika do lepszej kondycji wymaga zastosowania profesjonalnej maszyny, która kosztuje kupę kasy. Dlatego finalnie jesteś skazany na zakup nowego odbłyśnika bądź skorzystanie z usług profesjonalnej firmy, takiej jak Vroomer, która dysponuje niezbędnym sprzętem. To zazwyczaj sprawia, że samodzielne majsterkowanie traci sens, bo reflektor i tak skończy w serwisie. Dlatego skuteczna i domowa regeneracja jest zwykłym mitem.
MIT 3 – Nie da się zregenerować reflektorów LED, bo to nierozbieralna konstrukcja i w razie problemów niezbędna jest wymiana
Reflektory LED już od kilku lat są standardem w samochodach ze średniej półki i od niedawna zaczynają wchodzić na rynek tanich samochodów. To rozwiązanie ma mnóstwo praktycznych zalet i jest jedną z lepszych rzeczy wprowadzanych przez producentów. Niestety jednocześnie wokół tematu takiego oświetlenia krąży wiele mitów, które należy jak najszybciej pacyfikować. To zdecydowanie najgorsze kłamstwo dotyczy właśnie naprawiania takich lamp i zostało spopularyzowane przez samych producentów. To właśnie oni twierdzą, że lampy LED są nierozbieralne i w razie usterek trzeba je od razu wymieniać na nowe. Ci sami producenci, którzy wprowadzają do samochodów systemy niszczące jednostki napędowe pod przykrywką technologii, twierdzą, że w momencie zepsucia lampy trzeba od razu kupić nową, a starą zutylizować. Brzmi jak żart, ale tak to niestety wygląda.
Taka strategia wynika z typowo biznesowego podejścia do klienta. Nowa, oryginalna lampa LED potrafi kosztować nawet 5-6 tysięcy złotych. Tak prezentują się ceny popularnych modeli znanych marek. Na komplet reflektorów do takich aut trzeba przygotować co najmniej 10 000 złotych. W praktyce możesz osiągnąć takie same rezultaty kilkukrotnie niższym kosztem za pomocą jednej wskazówki – nie słuchaj takich porad producentów i postaw na efektywne naprawianie problemów (chyba że masz odpowiednią gwarancję – w takim wypadku kieruj się do ASO i czekaj na nową lampę).
Prawda jest taka, że reflektory LED nie są żadną nierozbieralną konstrukcją. Są rozbudowane i potrafią być skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można je naprawiać bez najmniejszych problemów. W Vroomer mamy w tym bardzo duże doświadczenie, więc możesz bez obaw powierzyć nam swoje reflektory. Jeśli nie chcesz wydawać fortuny na nowe lampy LED i wolisz taniej rozwiązać problem z takim oświetleniem, to zapraszamy do kontaktu – z pewnością pomożemy.
MIT 4 – Bardziej opłacalnym wyborem jest zakup nowej lampy niż regeneracja tej posiadanej
Jak by na to nie patrzeć – zakup nowej lampy nie ma żadnego praktycznego sensu w przypadkach, w których problem można załatwić za pomocą regeneracji. Finansowo dobrze pokazują to wspomniane już reflektory LED, które potrafią kosztować 5 tysięcy złotych za sztukę. W Vroomer zregenerujesz taką lampę za 800-1300 złotych, więc z miejsca wydasz 4-5 razy mniej. W kwestii efektów można powiedzieć, że regeneracja jest równoznaczna z wymianą lampy na nową. Po profesjonalnej renowacji reflektory wyglądają i działają jak oryginał z fabryki. Jak widzisz, ten mit nie ma nawet naciąganego pokrycia w rzeczywistości.
MIT 5 – Regeneracja lamp jest rozwiązaniem tylko w przypadku małych problemów z oświetleniem, a w przypadku poważniejszych awarii nie da się zrobić nic poza wymianą reflektora
Fachowa regeneracja potrafi odratować lampę z naprawdę krytycznego stanu. Niezależnie, czy chodzi o zżółknięty, zmatowiony bądź porysowany klosz czy o duże nieszczelności i wilgoć pojawiającą się w reflektorze – renowacja to skuteczny i ekonomiczny sposób na pozbycie się takich problemów. W profesjonalnych firmach zapewniających kompleksowe podejście możesz liczyć nawet na naprawę pęknięć klosza, czy innych takich typowo mechanicznych uszkodzeń. Przy normalnym użytkowaniu auta nie da się doprowadzić reflektorów do takiego stanu, żeby konieczna była wymiana lampy, bo nie da się jej zregenerować. Taka sytuacja dotyczy tylko wypadków/stłuczek, w których reflektor uległ kompletnemu zmiażdżeniu. Wtedy faktycznie nawet najlepszy serwis lamp samochodowych nie będzie w stanie nic zdziałać i koniecznie będzie wymiana – w każdej innej sytuacji warto rozważyć regenerację.
Podsumowanie
Regeneracja reflektorów samochodowych to zabieg cieszący się coraz większą popularnością, wokół którego cały czas krąży wiele szkodliwych mitów. W tym artykule omówiliśmy dla Ciebie 5 najczęściej powielanych bzdur na temat renowacji lamp. Pamiętaj o nich przy wyborze metody naprawy oświetlenia, a szybko zapomnisz o bezsensownym kupowaniu nowych reflektorów oraz skutecznie i ekonomicznie uporasz się z każdą usterką w obszarze lamp. Sprawdź sam!