Jak naprawić zaparowane reflektory?

zaparowane reflektory

Jak naprawić parujące lampy samochodowe? Zaparowany reflektor to problem występujący zarówno w kilkunastoletnich pojazdach, jak i w nowych samochodach. Najczęściej problem rozwiązuje się bez naszego udziału – wilgoć sama wyparowuje. Co, jeśli woda w reflektorze nie chce odpuścić? Zaparowane lampy znacznie ograniczają jasność i zasięg świateł, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. A kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo – należy działać. Czy konieczne jest zamontowanie nowych reflektorów? Właściwie jaka jest przyczyna parowania lamp samochodowych? Jak w takim razie naprawić zaparowane reflektory? Kiedy wilgoć wewnątrz reflektora nie musi Cię niepokoić? Czytaj dalej, a wszystkiego się dowiesz. Ponadto, ku przestrodze, poznasz popularny sposób na parowanie reflektorów samochodowych, którego zastosowanie sprawia, że reflektor nadaje się do wymiany.

Dlaczego parują reflektory w samochodzie?

Przyczyną zaparowanych reflektorów jest wilgoć dostająca się do wnętrza reflektora lub woda w reflektorze. Dlaczego do wnętrza reflektora przenika wilgoć? Najczęściej przyczyną jest utrata szczelności spowodowana starą uszczelką albo starym kruszącym się klejem bądź silny wstrząs konstrukcji reflektora. Tutaj mechanizm jest dosyć prosty – do rozszczelnionego reflektora dostaje się wilgoć, która paruje pod wpływem gorąca generowanego przez żarówki.
Kolejną możliwą przyczyną zaparowanych reflektorów jest usterka układu wentylacji reflektora. Lampy samochodowe mają otwory wentylacyjne odpowiadające za cyrkulację powietrza po wewnętrznej stronie reflektora. Jeśli te otwory się zapchają – pozostałe wewnątrz reflektora powietrze nie może się ulotnić, w wyniku czego powstaje para osiadająca na kloszu lampy. Zaparowany reflektor w wyniku pary traci na sile oświetlenia, przez co zaniża bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Jak samodzielnie pozbyć się wilgoci z reflektorów samochodowych?

Zaczęliśmy od omówienia przyczyn zaparowanych reflektorów, ponieważ przyczyna determinuje sposób naprawy. Tak więc pierwszym krokiem będzie demontaż reflektora i znalezienie przyczyny problemu:

  • Jeśli zauważyłeś, że otwory wentylacyjne są zapchane – dokładnie je wyczyść. Układ wentylacji przeczyszczony, a problem wciąż się utrzymuje? W takim razie przejdź do kolejnego sposobu.
  • Zweryfikuj stan uszczelki. Może się okazać, że jest sparciała, w wyniku czego do wnętrza lampy dostaje się wilgoć. W takim wypadku wymiana uszczelki powinna wyeliminować problem, lecz jeśli tak się nie stało i wewnątrz lampy wciąż zbiera się para wodna – mamy dla Ciebie jeszcze jeden sposób.
  • Sprawdź stan kleju, ponieważ istnieje ryzyko wody w reflektorze. Stary kruszący się klej, jest powodem nieszczelności reflektora. Jak sobie z nim poradzić? Rozwiązaniem będzie sklejenie szkła na nowo. Jak się do tego zabrać? W pierwszej kolejności należy usunąć stary klej. Niezbędne będzie potraktowanie kleju wysoką temperaturą. Możesz wykorzystać opalarkę. Koniecznie usuń całość kleju – nie zatrzymuj się w momencie rozszczepienia części. Kiedy dokładnie wyczyściłeś stary klej –  przejdź do nałożenia nowego. Postaraj się nałożyć optymalną ilość kleju, lecz pamiętaj, że jeśli nałożysz go za dużo, to zawsze możesz go potem zeskrobać.
  • Wykonując jakiekolwiek działania w obrębie reflektorów samochodowych, pamiętaj, że jest to bardzo wrażliwa konstrukcja. Uszkodzenie lampy to kwestia kilku nieostrożnych ruchów, a nowy reflektor to koszt kilku (nastu) tysięcy złotych. Jeśli więc nie czujesz się pewnie – nie narażaj się na wydatek kilku tysięcy złotych i skorzystaj z naszej usługi regeneracji reflektorów samochodowych. Pamiętaj jednak, że nie zawsze będzie koniecznie podjęcie jakiegokolwiek działania, o czym dowiesz się w kolejnym akapicie.

zaparowane reflektory

Zaparowane reflektory – kiedy się nie martwić?

Parowanie reflektorów samochodowych w chłodniejsze dni to zupełna normalność, ponieważ zimne powietrze obecne w reflektorze jest podgrzewane przez żarówkę. W wyniku takiego procesu wilgoć skrapla się i jest widoczna wewnątrz klosza w postaci pary bądź rosy. Jeśli po przejechaniu kilku kilometrów para ustępuje, to z Twoimi reflektorami wszystko jest w porządku.

Jak nie naprawiać zaparowanych reflektorów samochodowych?

Najszybszy sposób na zaparowane reflektory – brzmi świetnie, lecz to jednocześnie najszybszy sposób na stracenie kilku (nastu) tysięcy złotych. Mowa o wywierceniu otworów w reflektorze. Dlaczego taki zabieg nie jest dobrym pomysłem? Ponieważ po wywierceniu otworów do wnętrza lampy dostaje się brud i kurz, który sprawnie doprowadza do uszkodzenia reflektora, a w konsekwencji do jego obowiązkowej wymiany. Nie narażaj się na zbędne koszty i stosuj jedynie sprawdzone metody, które poznałeś przed chwilą. W razie pytań – jesteśmy do Twojej dyspozycji – zapraszamy do kontaktu!
Koniecznie podeślij ten artykuł znajomemu, który ma notoryczne problemy z zaparowanymi lampami – być może oszczędzisz mu kilka (naście) tysięcy złotych (i może się podzieli).