Jak uszczelnić lampę w samochodzie? 2 sposoby

Parowanie reflektorów samochodowych to powszechny problem, który z pozoru nie wydaje się groźny, ale potrafi doprowadzić do sporych problemów i dużych kosztów. Woda w reflektorze w kulminacyjnym momencie może przedostać się do elektrycznych elementów lampy. Wtedy niezbędne będą drogie naprawy w profesjonalnych warsztatach. W tym artykule dowiesz się, jak uniknąć dużych kosztów i tanim sposobem poradzić sobie z parującymi lampami. Przedstawimy Ci 2 metody na uszczelnienie lamp samochodowych. Szczelność to kluczowy parametr, o który musisz zadbać, jeśli chcesz wyeliminować zaparowane reflektory. Co musisz zrobić, żeby uszczelnić lampę i w efekcie ograniczyć do minimum wnikanie wilgoci? Konieczne będzie klejenie reflektorów. Możesz to zrobić na 2 sposoby. Pierwszy będzie wymagał od Ciebie mnóstwa pracy i nie gwarantuje sukcesu. A drugi będzie nieco droższy, lecz zapewnia Ci osiągnięcie zamierzonych rezultatów. Czytaj do końca, a z łatwością dobierzesz najlepszy sposób na klejenie klosza reflektora. Zapraszamy!

1. Samodzielne uszczelnienie lamp samochodowych – Będzie ciężko, ale może się uda

Zaczniemy od tej teoretycznie tańszej metody – tylko teoretycznie, bo w razie, gdyby coś poszło nie po Twojej myśli, to koszty będą spore. Ale jeśli masz ten zmysł majsterkowicza bądź po prostu solidnie się przygotujesz i będziesz postępował zgodnie z instrukcjami, to nie powinieneś mieć większych problemów. Jeśli chodzi o przygotowanie do takiej naprawy, to warto, żebyś na początek zakupił kilka rzeczy. Bez nich nie będziesz w stanie ruszyć z miejsca. Do takiego niezbędnego wyposażenia zaliczymy z pewnością:

  • klej butylowy do ponownego sklejenia reflektora,
  • szczypce do rozdzielenia klosza od obudowy,
  • rozpuszczalnik do kleju,
  • strzykawkę,
  • opalarkę,
  • igłę.

Specjalnie dla majsterkowiczów, których interesuje samodzielna naprawa reflektorów – przygotowaliśmy zestaw do rozklejania i sklejania lamp. Znajdziesz w nim wszystkie wymienione elementy i nie tylko. Zakup naszego zestawu to gwarancja dobrej ceny i wysokiej jakości produktów – Kliknij link i sprawdź sam!

Z odpowiednimi narzędziami możesz przystąpić do rozklejania lampy. Zanim jednak zaczniesz cokolwiek robić z samym reflektorem, to koniecznie pamiętaj o 2 rzeczach. Nie nastawiaj się, że szybko wykonasz klejenie reflektorów. Zadbaj o to, żeby po prostu mieć czas na naprawę i w żadnym wypadku nie bierz się za nią z myślą, że zajmie Ci to tylko chwilkę. Realizowanie poszczególnych kroków instrukcji nie brzmi zbyt czasochłonnie, ale jeśli nie robiłeś nigdy nic z reflektorami, to wszelka czynność będzie zajmować Ci co najmniej dłuższą chwilę. Druga sprawa to stworzenie sobie stanowiska pracy. Zapewnij sobie trochę miejsca, bo tych rzeczy do porozkładania będzie całkiem sporo. Z narzędziami, zarezerwowanym czasem i przestrzennym miejscem pracy możesz zabierać się do wykonywania poniższej instrukcji.

Pamiętaj, że poniższe instrukcje są przeznaczone dla użytkowników produktów z naszej oferty i mogą nie sprawdzić się przy stosowaniu rzeczy od innych marek. Na start rozklejania lampy konieczne będzie nagrzanie piekarnika do temperatury 130-150°C. Kiedy już piekarnik się nagrzeje, wkładasz reflektor do środka na 5-10 minut. Po tym czasie wyciągasz lampę na stół roboczy i przechodzisz do próby lekkiego rozwarcia klosza i obudowy. W tę stworzoną lukę musisz powoli zaaplikować rozpuszczalnik. Po tej czynności pozostało Ci jedynie rozdzielić klosz i obudowę i gotowe. Pierwszy etap już za Tobą. Teraz będziesz musiał na nowo skleić lampy.

Klejenie obudowy lampy z kloszem należy rozpocząć od dokładnego oczyszczenia obu elementów ze starego kleju. Dopiero na takich solidnie doczyszczonych powierzchniach możesz zaaplikować nowy klej. W tym momencie przyda Ci się klej butylowy i opalarka. Za zadanie masz nałożenie kleju na obudowę, założenie klosza i podgrzewanie miejsca łączenia aż do momentu możliwości dociśnięcia klosza do obudowy w taki sposób, że wszystko będzie elegancko sklejone.

Jeśli wszystko po drodze szło zgodnie z Twoim zamysłem, to wykonanie tej instrukcji usunęło problem gromadzenia się wilgoci w Twoich lampach. W razie, gdyby jednak coś Ci w międzyczasie nie wyszło, to musisz liczyć się z dużymi kosztami naprawy. Dla przykładu wymiana lamp w kilkuletnim samochodzie to koszt nawet 5000 złotych za sztukę. Tak naprawdę wystarczy, że zapomnisz o wyciągnięciu reflektorów z piekarnika po odpowiednim czasie i już jesteś w plecy o kilka tysięcy złotych. Jeśli wolisz nawet nie myśleć o takiej sytuacji, to koniecznie rozważ nasz 2 sposób na naprawę zaparowanych lamp. To metoda, która jest gwarancją sukcesu i dobrej ceny.

2. Naprawa zaparowanych lamp samochodowych w Vroomer, czyli gwarancja sukcesu i dobrej ceny

Regeneracja reflektorów samochodowych to nasza flagowa usługa, w ramach której:

  1. Rozklejamy reflektor.
  2. Demontujemy wewnętrzne elementy lampy.
  3. Czyścimy wnętrze reflektora.
  4. Metalizujemy powierzchnię odbłyśnika.
  5. Czyścimy soczewkę.
  6. Sklejamy i uszczelniamy reflektor.

W efekcie eliminujemy gromadzenie wilgoci w lampie oraz zapewniamy Ci najlepszą możliwą widoczność na drodze. A to klucz do bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia. Kliknij link powyżej i dowiedz się więcej – Zapraszamy!

Podsumowanie

Stary, popękany klej to bardzo częsta przyczyna parowania lamp. Żeby się z nią uporać, trzeba rozkleić i skleić lampy. Możesz to zrobić na 2 sposoby. Albo kupujesz narzędzia i majsterkujesz samodzielnie z nadzieją, że jakoś to będzie. Albo stawiasz na profesjonalną regenerację reflektorów samochodowych w Vroomer i masz zagwarantowaną idealną szczelność oraz najlepszą widoczność na drodze. Wybór zostawiamy Tobie.