Droga naprawa reflektorów Opel Insignia I generacji – Ile kosztuje i Jak jej uniknąć?
W modelu Insignia Opel wprowadził dwie rewolucyjne zmiany. Zmienił kanciaste i nudne wzornictwo na opłwywowe kształty o sportowym charakterze. Drugą zmianę zauważysz na desce rozdzielczej. Zniknęła kontrolka check engine. Opel musiał ją czymś zastąpić i wybrał reflektory, które parują na potęgę. W przypadku większości samochodów wystarczy prosta i tania naprawa. Ale Opel postanowił wyprzedzić konkurencję i stworzył tak wadliwą konstrukcję reflektora, że będziesz musiał wydać kupę kasy na naprawę, która może spowodować kolejne problemy.
W tym poradniku dowiesz się:
- Dlaczego reflektory Opel Insignia parują? Poważne błędy inżynierów, które będą Cię sporo kosztować
- Co się zepsuje i ile będzie kosztować naprawa, jeśli spóźnisz się z wizytą u mechanika?
- Nie próbuj oszczędzać, bo i tak zapłacisz – pieniędzmi albo komfortem prowadzenia
- Świetny projektor Hella VarioX zastosowany w wadliwej konstrukcji reflektorów Opla – Co może pójść nie tak?
- Parowanie reflektorów Opel Insignia a samodzielna naprawa – Szereg błędów diagnostycznych i wada konstrukcyjna, przez którą wydasz kolejne pieniądze
- Jak tanio i skutecznie naprawić zaparowane reflektory Opel Insignia? Podsumowanie
Dlaczego reflektory Opel Insignia parują? Poważne błędy inżynierów, które będą Cię sporo kosztować
Bo Opel złączył obudowę z kloszem słabej jakości klejem. Wystarczyło kilka lat, żeby klej stał się twardy i zaczął pękać. W efekcie na linii kleju powstają dziury, a do lampy dostaje się woda, która niszczy reflektor. Zaobserwujesz to w nadchodzących zimnych i deszczowych miesiącach. Jeśli nie garażujesz pojazdu, to lekkie opady deszczu zrobią z Twoich reflektorów akwarium.
Proces wspomaga ciasno spasowany przód samochodu. Taka konstrukcja sprawia, że twardy klej przyjmuje na siebie wstrząsy. Przez to szybciej pęka. A to najprostsza droga do wody w reflektorze i poważnych problemów, których naprawa będzie Cię poważnie kosztować.
Co się zepsuje i ile będzie kosztować naprawa, jeśli spóźnisz się z wizytą u mechanika?
Reflektory Opel Insignia są dość zaawansowane technologicznie. Nie brakuje w nich elektronicznych bajerów, które tylko czekają na to, żeby się popsuć i żebyś musiał zapłacić za wymianę. Najczęściej dotyczy do dwóch elementów. Jednych z droższych części całej konstrukcji.
Woda wpadająca do reflektora prędzej, czy później dotrze do modułu DRL oraz przetwornicy. Nadmierna wilgoć szybko zniszczy wymienione elementy i jedynym ratunkiem będzie wymiana. Moduł DRL kosztuje 200-300 złotych. A oryginalna przetwornica Hella 5DV 009 720-001 to koszt około 800 złotych. Wysokie koszty oryginalnych części mogą sprawić, że wpadniesz na prosty sposób na zaoszczędzenie kilkuset złotych. Ale w przypadku reflektorów w Oplu Insigni koszty są nieuniknione – zapłacisz pieniędzmi bądź komfortem prowadzenia.
Nie próbuj oszczędzać, bo i tak zapłacisz – pieniędzmi albo komfortem prowadzenia
Reflektory Opel Insignia źle znoszą stosowanie części zamiennych. Jeśli decydujesz się na zakup zamiennika, to licz się z tym, że reflektory mogą zacząć wariować. Wtedy będziesz musiał ponieść dodatkowe koszty.
Albo rezygnujesz z komfortowej jazdy, albo płacisz za oryginalną część i cieszysz się bezpieczeństwem prowadzenia. Rezygnacja z komfortu w ramach oszczędzenia kilku stówek przestanie być taka atrakcyjna, kiedy poznasz pełnię możliwości oświetlenia zastosowanego przez Opla w Insigni.
Świetny projektor Hella VarioX zastosowany w wadliwej konstrukcji reflektorów Opla – Co może pójść nie tak?
Na stronie producenta – tutaj – znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące tej zaawansowanej soczewki. Jej adaptacyjny system oświetlenia dostosowuje promień światła w zależności od prędkości jazdy oraz doświetla zakręty, kiedy skręcasz kierownicę. Dzięki temu światła są bezobsługowe i zapewniają maksymalnie bezpieczeństwo. Pod warunkiem, że współpracują z oryginalnymi częściami.
Po zamontowaniu zamiennika na desce rozdzielczej będziesz widział kontrolkę informującą o spalonej żarówce i niektóre wspaniałe funkcje soczewki mogą zniknąć. Może się okazać, że po naprawie z użyciem zamiennika system nie przełącza automatycznie świateł zależnie od prędkości bądź nie doświetla zakrętów przy skręcaniu kierownicy. Więc funkcji będzie mniej, a to nie jedyny problem. Taka naprawa stwarza nowe kłopoty, których będzie tylko więcej.
Parowanie reflektorów Opel Insignia a samodzielna naprawa – Szereg błędów diagnostycznych i wada konstrukcyjna, przez którą wydasz kolejne pieniądze
Po podłączeniu samochodu do komputera diagnostycznego możesz zobaczyć takie kody błędów:
- U1513-00,
- U1523-00,
- U1514-00,
- U1524-00,
- U1512-00,
- U1522-00,
- U1511-00,
- U1521-00.
Każdy z wymienionych błędów dotyczy nieprawidłowości w obszarze współpracy poszczególnych elementów reflektora. Szczegółowe informacje znajdziesz w dokumentacji producenta. Uwzględnij wskazówki, które w niej wyszukasz, a przybliżysz się do naprawy problemu.
Wyżej wymienione błędy wskazują na problemy wymagające technicznej interwencji i są częste przy zastosowaniu zamiennika. Możesz się również spotkać z kodem błędu B101E, który pojawia się nawet po zamontowaniu oryginalnej przetwornicy. Naprawisz go bez ingerencji w reflektor. Ten kod oznacza, że zakupiony moduł nie jest przypisany do numeru VIN Twojego pojazdu. Żeby się go pozbyć, będziesz musiał zakodować nowy moduł – tak, żeby współpracował z oświetleniem Twojego Opla.
Poznałeś już kilkanaście przyczyn potencjalnych problemów. Ale to nie koniec. Opel zaimplementował w Insigni jeszcze jedno rozwiązanie, które łatwo popsuć. Pod lewym nadkolem znajduje się płytka poziomowania świateł ksenon. To wrażliwy element, podatny na uszkodzenia mechaniczne. Wystarczy kilka za szybkich ruchów przy demontażu, czy montażu reflektora i kolejne 50 złotych znika, bo wspomniana płytka nadaje się do wymiany. A można tego wszystkiego uniknąć w bardzo prosty sposób.
Jak tanio i skutecznie naprawić zaparowane reflektory Opel Insignia? Podsumowanie
Nie zwlekaj z naprawą, a ograniczysz koszty do minimum. Jeśli sprawnie zareagujesz, to problem rozwiąże kompleksowa regeneracja reflektorów w Vroomer. Dzięki niej Twoje reflektory przestaną parować i będą działać jak nowe. Kliknij i skontaktuj się z nami już teraz!