Dlaczego nie warto kupować zamiennika modułu TMS? 4 powody

Przy zakupie części samochodowych masz do wyboru 3 wyjścia. Albo inwestujesz w oryginał z ASO i cieszysz się bezawaryjną pracą kupionego elementu. Albo kupujesz jakościowy zamiennik, zdając sobie sprawę, że może nie wszystko będzie działało idealnie. Albo zamawiasz najtańszy zamiennik prosto z Chin i liczysz, że jakoś to będzie. Przy częściach, które nie spełniają żadnej ważnej funkcji, sprawdzi się praktycznie każda wymieniona taktyka zakupowa. Ale musisz pamiętać, że nie we wszystkich obszarach pojazdu przejdzie jazda na zamiennikach. Czasem konieczny będzie zakup drogiego oryginału, a każdy inny wybór będzie sprawiał mnóstwo problemów. Jednym z przykładów takich części jest moduł TMS. W dzisiejszym artykule dowiesz się, dlaczego ten moduł jest taki ważny oraz poznasz 4 ukryte koszty wynikające z zakupu zamiennika. Ponadto przedstawimy Ci sposób, dzięki któremu szybko pozbędziesz się problemów z modułem TMS – bez tracenia pieniędzy, czasu i nerwów na zamiennik. Zapraszamy!

 

Dlaczego moduł TMS jest tak ważnym elementem Twojego samochodu?

Bo odpowiada za funkcjonowanie i sterowanie reflektorami. To za sprawą modułu TMS lampy reagują na Twoje żądania i na wskazania inteligentnych systemów współpracujących z reflektorami. Przez moduł przechodzi każda operacja związana z oświetleniem. Kiedy przełączasz światła na długie, moduł TMS odbiera Twoje przesunięcie dźwigni i uruchamia odpowiednie elementy, żeby spełnić Twoje polecenie. Tak samo to wygląda, kiedy masz w samochodzie adaptacyjne oświetlenie i nie ingerujesz w pracę reflektorów. W takim wypadku moduł TMS przyjmuje informacje pochodzące ze wszystkich czujników np. od czujnika skrętu kierownicy i następnie wykonuje odpowiednie działanie, żeby np. doświetlić Ci zakręt przy skręcie.

W skrócie – moduł TMS jest odpowiedzialny za robienie wszystkiego, co jest związane z pracą reflektorów. To sprawia, że taki moduł musi spełniać odpowiednie standardy, narzucone przez producenta samochodu. W przeciwnym razie z Twoim oświetleniem mogą dziać się najróżniejsze rzeczy. Dlatego przy konieczności wymiany modułu TMS nie warto kupować zamiennika. Jeśli postanowisz zaoszczędzić i wybierzesz zamiennik, to pamiętaj, że tanio będzie jedynie w momencie opłacania zamówienia. Prawdziwe koszty pojawią się dopiero po montażu takiego „cudownego” zamiennika.

 

Zakup taniego modułu będzie Cię drogo kosztował – 4 ukryte koszty, które poniesiesz przy zakupie zamiennika modułu TMS

  1. Najprawdopodobniej zamówisz zły model zamiennika i będziesz musiał bawić się w zwroty

Moduł TMS to jedna z najbardziej specyficznych części z zakresu oświetlenia samochodowego. Producenci się tutaj nie ograniczali i najczęściej każdy rodzaj oświetlenia i każdy poszczególny model lampy ma nieco inny moduł. Żeby kupić odpowiednią część, trzeba naprawdę dokładnie znać parametry reflektora. Jeśli wybierzesz moduł jedynie na podstawie modelu samochodu i roku produkcji, to najprawdopodobniej kupisz niepasującą część. W efekcie stracisz dodatkowe pieniądze na kuriera i poczekasz kilka kolejnych dni na nowy moduł. Jeszcze nie zacząłeś użytkować kupionej części, a już pojawiają się nieoczywiste koszty. Niestety, to dopiero początek – kolejne 3 problemy są znacznie gorsze i kosztowniejsze.

 

  1. Stracisz zarówno podstawowe, jak i zaawansowane funkcjonalności reflektorów, co zniszczy Twój komfort prowadzenia

Jak wspomnieliśmy wyżej, moduł TMS jest mózgiem sterującym pracą reflektorów. Ten mózg dobrze komunikuje się z lampami i rzetelnie spełnia swoje zadania tylko wtedy, kiedy jest oryginalny. Każdy inny moduł nie będzie umiał współpracować z Twoimi reflektorami. Dlatego lampy działające z zamiennikiem robią to, co im się podoba. Nie wynika to z awarii któregoś z elementów oświetlenia. To wszystko przez zamiennik modułu TMS, który jest właściwie niewidzialny dla reflektorów. I skoro lampy go „nie widzą”, to nie wiedzą, co mają robić.

Cały ten ciąg zależności sprawia, że Twoje lampy tracą na funkcjonalności. Najczęściej problemy wynikające z montażu zamiennika dotyczą poważnych kwestii elektronicznych, takich jak praca ringów, czy funkcje adaptacyjnego oświetlenia. W skrajnych przypadkach nie będziesz mógł nawet włączyć długich świateł, bo reflektory kompletnie zignorują Twoje przełożenie manetki. Tak to będzie wyglądało, dopóki nie zainwestujesz w oryginalny moduł. Z zamiennikiem praca reflektorów jest niczym trwałość takiej części – nigdy nie wiesz, jak to będzie wyglądało w praktyce.

 

  1. Przygotuj się na szybką awarię, bo trwałość zamiennika to prawdziwa loteria

Trwałość modułu TMS zależy przede wszystkim od jakości wykonania. Dlatego ciężko Ci będzie znaleźć sensowny zamiennik, który będzie spełniał swoje zadanie tak długo, jak oryginał. Kiedy kupujesz zamiennik, musisz oceniać jakość na podstawie ceny. Pytanie tylko, czy na pewno ten droższy model będzie się różnił czymkolwiek od typowej najtańszej chińszczyzny? Niekoniecznie. Może i jeden i drugi produkt ma taką samą jakość, a sprzedawca wykorzystał tok rozumowania osób myślących, że im droższe, tym lepsze – dla zwiększenia swoich zysków. Tak naprawdę nie masz żadnych poważniejszych możliwości weryfikacji jakości i faktycznego czasu eksploatacji zamiennika. To jeden z głównych argumentów przemawiających za kupnem oryginału.

Przez ostatnie kilka lat użytkowałeś oświetlenie sterowane przez fabryczny, oryginalny moduł TMS. Jeśli kupisz dokładnie ten sam produkt, to możesz mieć pewność, że czas bezproblemowej eksploatacji będzie podobny. A w razie wystąpienia problemu zawsze możesz skorzystać z gwarancji, czego nie możemy powiedzieć o zamiennikach.

 

  1. W razie problemów nie licz na gwarancję – Gwarancja obowiązuje zazwyczaj tylko do momentu opłacenia zamówienia

Nie daj się nabrać na ten prosty trik. Sprzedawcy doskonale wiedzą, że uwielbiamy wszelkiego rodzaju gwarancję. Dlatego na stronach sprzedażowych, czy portalach ogłoszeniowych wszystko ma gwarancję. Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy masz problem z kupioną częścią i chciałbyś skorzystać z takiej gwarancji.

Żeby to zrobić, musiałbyś trafić na uczciwego sprzedawcę, co przy kupnie zamiennika nie jest takie oczywiste. Znacznie łatwiej jest skorzystać z jednej z wielu ofert, gdzie sprzedawca daje gwarancję na zasadzie gwarancja do bramy i się nie znamy. W takim wypadku żegnasz się z „gwarancją” w momencie opłacenia zamówienia. Wtedy masz praktycznie zagwarantowane pojawienie się 2 wyżej wspomnianych problemów. Możesz ich uniknąć w bardzo prosty, ale niestety dosyć drogi sposób.

 

Jedyny sposób, dzięki któremu odzyskasz sprawnie działające i w pełni funkcjonalne oświetlenie

Jeśli chcesz szybko odzyskać dawną funkcjonalność lamp, bez obaw o najbliższe kilka lat eksploatacji modułu, to nie masz innego wyboru. Takie korzyści zapewni Ci jedynie następująca procedura:

  1. Jedziesz do Autoryzowanej Stacji Obsługi i nakreślasz mechanikowi swoje problemy z oświetleniem.
  2. Fachowiec z ASO przedstawia Ci jedyne słuszne rozwiązanie, czyli zakup oryginalnego modułu.
  3. Wiesz, że nie masz innego wyjścia, więc zgadasz się na taką metodę usunięcia problemu.
  4. Mechanik wyszukuje i zamawia odpowiedni moduł, który znalazł za pomocą numeru VIN Twojego pojazdu.
  5. Czekasz na część i wymianę wadliwego modułu.
  6. Płacisz odpowiednią kwotę za moduł i robociznę.

Po zrealizowaniu tej instrukcji znów będziesz miał do dyspozycji sprawne i w pełni funkcjonalne oświetlenie. Sprawdź sam!

 

Podsumowanie

Nie zawsze zakup zamiennika jest jednocześnie dobrą i oszczędną opcją na pozbycie się problemu. W przypadku modułu TMS tani zamiennik ciągnie za sobą szereg ukrytych kosztów, które sprawiają, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest inwestycja w oryginalną część. Podobnie to wygląda z używkami bądź zamiennikami lamp samochodowych. Z tym że przy samych reflektorach zakup oryginalnej lampy też najczęściej nie ma żadnego sensu. Przy problemach z reflektorami sprawdzi się zupełnie inne i znacznie tańsze rozwiązanie, które poznasz naszym innym artykule. Kliknij link poniżej i sprawdź sam:

Dlaczego nie warto kupować jednego używanego reflektora? 5 wad

Zapraszamy!